Ön nincs bejelentkezve
Bejelentkezés Regisztráció

Általános üzleti feltételek

1. Általános bevezető rendelkezések

Weboldalunkon az áruk vásárlását jogi és természetes személyek is megtehetik, az alábbi szabályok betartása mellett.

1.1 Kereskedelmi cég Herman Szlovákia Termeléssro (a továbbiakban: „Eladó” vagy „Herman Slovakia Production ”. s.r.o ) . A Herman Slovakia s.r.o vásárlási internetes portált és webáruházat üzemeltet a www.herman.sk weboldalon és annak aloldalain (a továbbiakban megfelelően „bevásárlási portál”). Ezen a portálon keresztül egy harmadik félnek (a továbbiakban: "vásárló") lehetősége van megtekinteni az árut a vásárlási portál honlapján. Ugyanakkor a jelen általános szerződési feltételekben (továbbiakban ÁSZF) meghatározott feltételekkel és feltéve, hogy az eladó a megrendelést/adásvételi szerződés tervezetet elfogadja, ennek a személynek, mint vevőnek lehetősége van az általa kiválasztott árut megvásárolni.

Az eladó e-mail címe herman@herman.sk. Az eladó telefonszáma +421/58/44 22 248. Az eladó telefon- és reklamációs központjának nyitvatartási ideje: normál munkanapokon hétfőtől péntekig 7.30-16.00 munkaszüneti napok és ünnepnapok kivételével. Ezek az adatok bármikor módosíthatók vagy frissíthetők a www.herman.sk oldalon

1.2 Jelen ÁSZF az irányadó a Herman Slovakia Production s.r.o. és Vevő a közötti jogviszonyokra, aki az ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően a www.herman.sk weboldalon és annak aloldalain áruvásárlás iránti érdeklődését fejezi ki. Az eladó és a vevő közötti, a vásárlásból, áruszállításból és árukifogásból eredő jogviszonyokra tartalmuktól és a vásárlás résztvevőitől függően megfelelően irányadóak a Szlovák Köztársaság vonatkozó jogszabályai, különös tekintettel a Ptk. Szlovák Köztársaság és a Kereskedelmi törvénykönyvre. Jelen ÁSZF szabályozza a felek kötelezettségeit is az adásvételi szerződés megkötésének pillanatáig a vevő regisztrációja alapján. Az eladó és a vevő közötti kölcsönös kapcsolatokra is az ÁSZF 4. pontjában meghatározott, a www.herman.sk internetes áruházra vonatkozó reklamációs eljárás (a továbbiakban: „Reklamációs eljárás”) az irányadó.

1.3 Adásvételi szerződés: az eladó és a vevő között létrejött szerződés, amelynek tárgya a www.herman.sk oldalon bemutatott áruk megvásárlása, a 2. és azt követő cikkekkel összhangban az ÁSZF alapján.

1.4 Az 1. 5. És1. 6 bekezdés az ÁSZF-ben nem vonatkozik arra a vásárlóra, aki üzleti célból és nem személyes fogyasztásra vásárol árut. Ebben az esetben az áru hibáiért való felelősséget a Szlovák Köztársaság Kereskedelmi Törvénykönyvének rendelkezései szabályozzák.

1.5 A vásárlási portálon megjelenő árucikkek adatait és illusztrációit (különösen a rendelkezésre állást, az árat, a méretet, a készletet) az eladó nem mindenkor frissíti online. Előfordulhat, hogy ezek az árukra vonatkozó információk a tényleges helyzethez képest nem mindig pontosak és teljesek a vásárlási portálon. A vásárlási portálon egy árucikknél megjelenő „rendelkezésre állás” jelzés nem értelmezhető az áru eladó általi szállításának határidejeként. Az áruk feltüntetett elérhetősége csak tájékoztató jellegű, nem kötelező érvényű becslés az eladó rendelkezésre álló készleteinek elfogyására várható időről. Az árut nem lehet előre bemutatni a vevőnek, nem mindig van lehetőség rendelések átvételére, kiszállítására, akár harmadik félen keresztül. A vásárlási portálon keresztül értékesített árukat mindig korlátozza az eladó aktuális készlete, és az áru értékesítése utáni újrarendelése. Bizonyos esetekben az eladó nem tudja ezen az áron, a termékhez, termékkörhöz és árhoz képest ésszerű időpontban és mennyiségben szállítani a termékeket vagy az azzal egyenértékű termékeket, vagy gondoskodni arról, hogy a kiszállítást más eladó végezze. , ÁSZF 2.15 bekezdés. A Vevő minden ilyen rendkívüli tényről megfelelő módon tájékoztatást kap az áru szállításának lehetetlenségéről, és megkötött szerződés esetén mindkét félnek jogában áll elállni a szerződéstől.

Megrendelés (áru megrendelés / adásvételi szerződés / szerződéskötéshez szükséges intézkedések)

2.1 Az áruk vásárlása a megrendelés kiállításával és a vevő részére történő elküldésével történik a www.herman.sk vásárlási portálon (az így végrehajtott megrendelés kötelező érvényűnek minősül, és megfelel a 108/2000 törvénynek a távollevő felek között kötött szerződésként értelmezve.) az eladótól, azzal, hogy a vevő megrendelését az eladónak az ÁSZF szerint jóvá kell hagynia (elfogadnia), ellenkező esetben szerződéses jogviszony nem jön létre. Amennyiben a megrendelést az eladó az ÁSZF szerint elfogadja, úgy az eladó a megrendelt árut az ÁSZF szerinti szállítási határidőn belül szállítja ki. (ÁSZF 4.1.bekezdés)

2.2 A vevő regisztrációja történhet az áru kiválasztását megelőzően vagy a kiválasztási folyamat során. A regisztrációs adatlap kitöltője köteles a regisztrációs lap kötelező rovatai szerinti adatokat a valóságnak megfelelően kitölteni. A vevő a regisztrációs lap kitöltésével egyidejűleg hozzájárul személyes és egyéb adatainak az ÁSZF 7. és köv bekezdései alapján. A vásárló köteles ezeket az információkat a megrendelés elküldésekor haladéktalanul frissíteni a portálon, mivel ezek pontossága, valóságtartalma és időszerűsége befolyásolja az áruk vevőhöz történő eljuttatását. A regisztrációs űrlapon kötelezően kitöltendő mezőket "*" jelöli. A vásárló köteles a pontos, teljes és valós adatokat megadni. A vevő fenti kötelezettségeinek elmulasztása a vevő sérelmére értelmezendő. A sikeres regisztrációs folyamat egy hozzáférési név és jelszó megadásával fejeződik be. A Vevő köteles a regisztráció során generált hozzáférési nevet és jelszót biztonságos helyen megőrizni és megóvni, hogy azzal visszaélés ne legyen elkövethető.

2.3 A vásárló a termékmenüben felsorolt főbb termékkategóriák szerint megtekinti és kiválasztja az árukat, ill. kattintson rájuk a megjelenített kategóriák vagy elemek alatt.

2.3.1 Az áruk esetében a vásárló a közzétett rendelési információk szerint választja ki az adatokat, és a „Kosárba teszem” gombra kattintva az árut hozzáadja a megrendeléséhez. Ha a vásárló befejezte az áru kiválasztásának folyamatát, a jobb felső sarokban található „Kosár” gombra kattint. Ellenkező esetben jogosult visszatérni az áru kiválasztásának folyamatához a „vissza”, ill. "folytatni a vásárlást".

2.3.2 Ezen lépések mindegyikében a vevő követi a navigációs utasításokat, és ezek a lépések általában a "Megerősítem" gombra kattintással fejeződnek be egy nem meghatározott grafikus formában. A Vevő köteles az áru helyes kiszállításához szükséges teljes, valós és pontos adatokat megadni. A vevő köteles az áru megrendelése során a kiválasztott adatok és információk pontosságát ellenőrizni, mielőtt azok véglegesen kiszállításra kerülnek az eladóhoz.

2.4 Kifejezetten nem megengedett a vásárlónak a megrendelésében, vagy egyéb dokumentumban, olyan feltételének alkalmazása , amelyek a jelen ÁSZF-be ütköznének.

2.5 A vásárló rendelése akkor minősül elküldöttnek, ha azt az eladónak kézbesítették, és minden szükséges adatot tartalmaz - a megrendelt áru megnevezése, mennyisége, ára, szállítási, számlázási cím, e-mail és telefonos elérhetőség (mobil). Ha az ÁSZF külön rendelkezésben másként nem rendelkezik, az eladó az áruajánlatához kötve van, beleértve annak árát a megrendelés elfogadásának vevő részére történő megküldésétől (a szerződés megkötésétől) az áru vevő részére történő átadásáig.

2.6 A megrendelés eladónak történő elküldése előtt a vevő minden esetben köteles kattintással megerősíteni, hogy elolvasta és elfogadja az eladó érvényes ÁSZF-it, az eladó és a vevő közötti szerződéses jogviszony részének tekintve. A megrendelés kiállításának és a vásárlónak történő elküldésének folyamata e művelet végrehajtása nélkül nem lehetséges. Minden rendeléshez regisztrációs szám tartozik. Az eladóval való kommunikáció során és fizetéskor a vevő megadja az áru rendelési számát is.

2.7 A vásárló a megrendelést a vásárlási portálon keresztül küldi el az eladónak. Jelen megrendelés a vevő javaslata a jelen ÁSZF szerinti szerződéses feltételekkel történő adásvételi szerződés megkötésére. A megrendelést az eladónak az eladónak való kézbesítéstől számított 15 napon belül el kell fogadnia. A vásárló a megrendelésének a vásárlási portálon keresztül történő elküldésével az eladónak kifejezi azon szándékát, hogy a megadott időtartamon belül magára nézve kötelezőnek ismeri el megrendelését, az általa kiválasztott árut a vételáron, a feltételeknek megfelelően megvásárolja és átveszi. A megrendelés kézbesítését követően az eladó elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolja a vevő megrendelését, azaz tájékoztatja a vásárlót a vevő megrendelésének átvételéről és az eladó rendszerébe történő felvételéről. Az elektronikus megrendelés visszaigazolása nem jelenti a megrendelés eladó általi elfogadását/elfogadását az Art. 2. pontja alapján, és nem alapozza meg adásvételi részszerződés létrejöttét.

2.8 A felek megállapodása alapján és az ÁSZF értelmében az adásvételi szerződés a felek között akkor jön létre, ha az eladó a vevő megrendelését visszaigazolja, valamint a vevő megrendelését elfogadja (azaz egyetért a megrendeléssel) külön e-mailben vagy a vevőnek címzett üzenetben jelen ÁSZF szerint a megrendeléstől számított 15 napon belül. Az eladó külön e-mailben vagy üzenetben fogadja el a vásárló megrendelését. Az Eladó a felek megállapodása és a jelen ÁSZF alapján köteles az átvett megrendelést teljesíteni az ÁSZF 3.1.1. alapján.

2.9 A Vevő elállhat a megrendeléstől az eladónak kézbesített e-mailben, ha ez az elállás megérkezik az eladóhoz azelőtt mielőtt az eladó a rendelést az ÁSZF szerint elfogadta volna. Ha a megrendelés Eladó általi elfogadásának (megrendelés elfogadásának) határideje annak elfogadása nélkül lejár, a megrendelés automatikusan törlésre kerül. A megrendelés az ÁSZF szerinti egyéb esetekben is megszűnik.

2.10 A megrendelés vagy feltételeinek módosítása: ha az eladó nem tudja elfogadni a vevő megrendelését teljes egészében (pl. a 3-ból 1 darab nem lesz elérhető), vagy annak megváltoztatását vagy a szállítási feltételek módosítását egyéb okból javasolja, a erről a vevőt e-mailben vagy más megfelelő módon tájékoztatja. Egyúttal hozzájárulását, vagy egyet nem értését kérik tőle. A vevő köteles kifejezni hozzájárulását, vagy egyet nem értését a javasolt változtatásról szóló értesítéstől számított 2 napon belül. Ezalatt az idő alatt a vevő rendeléséből elérhető tételek lefoglalásra kerülnek a vevő számára. A felek között szerződéses jogviszony csak akkor jön létre, ha az eladó elfogadja (jóváhagyja) a megrendelésben javasolt változtatást a vevő részéről. Ha a vevő a megadott határidőn belül nem járul hozzá a változtatáshoz, úgy a vevő rendelése a megadott határidő letelte után automatikusan törlésre kerül abból az okból, hogy a vevő az eladó változtatási javaslatát nem fogadja el.

Az eladó és a vevő között az adásvételi szerződés a vevő megrendelésének eladó általi elfogadásával, vagy az eladó által javasolt és a vevő által végrehajtott megrendelés-módosítás elfogadásával jön létre. Az adásvételi szerződés kötelezi az eladót a vásárlás tárgyának a vevőnek történő átadására és az ÁSZF szerinti kötelezettségek teljesítésére. A vevő köteles a megkötött szerződésből a vásárlás tárgyát átvenni, az eladó részére a kialkudott teljesítés árát megfizetni, valamint a szerződésben és az ÁSZF-ben vállalt kötelezettségeit teljesíteni. Az eladó az átvett megrendelést az ÁSZF 4.1 szerinti határidőn belül köteles teljesíteni.

2.11 Különleges esetekben és az elfogadás elküldése előtt az eladó fenntartja a jogot, hogy a vevőtől egyéb szükséges dokumentumok és adatok kézbesítését kérje, vagy ellenőrizze a vásárló e-mail címének vagy mobilszámának helyességét. Az eladó a vevő megrendelésének jellegétől függően mindig jogosult arra, hogy megfelelő módon, tehát írásban, e-mailben, sms-ben vagy telefonon további felhatalmazást kérjen a vevőtől a megrendeléshez vagy a vevő személyazonosságához. Ha a vevő az eladó további meghatalmazását a megkívánt módon és az eladó által előírt határidőn belül nem teljesíti, e határidő lejártával a megrendelés (az elfogadás előtt) vagy az adásvételi szerződés (az átvételt követően) teljes mértékben törlődik.

2.12 Ha az Eladó a szerződés megkötése előtt vagy után nyomdai, rendszerszintű, emberi, szállítói vagy egyéb hibát észlel az áruval, annak árával, elérhetőségével, mennyiségével vagy szállítási lehetőségeivel kapcsolatban, továbbá hiányzó készlet esetén az áru nem elérhető, ill. a megbeszélt időn belül, vagy a webáruházban feltüntetett áron nem, vagy vis maior ok miatt nem tudja erről a vásárlót tájékoztatni. Ezen rendkívüli esetek bármelyikében az eladó és a vevő jogosult megrendelését a szerződés megkötése előtt elállni/felmondani (vevő), ill. elutasítani (eladó). Ha ilyen rendkívüli körülmény a szerződés megkötését követően következik be, az eladó jogosult a szerződéstől elállni az áru vevő részére történő átadásáig. A vevő ezen rendkívüli körülmény bekövetkezése esetén is jogosult az adásvételi szerződéstől az ÁSZF és a jogszabályok szerint elállni. Ha a vevő a vételárat már kiegyenlítette, azt a jogszabályok és az ÁSZF szerint visszakapja. Az eladó jogosult a szerződéstől egyoldalúan elállni és/vagy az árut a vevőnek nem átadni akkor is, ha úgy találja, hogy a vevő helytelen, hiányos vagy valótlan adatokat közölt önmagáról, az árut átvevő személyről, ill. ha fennáll annak a veszélye, hogy a vevő kárt okozhat az eladónak (pl. csalárd magatartás).

2.13 A vevő jogosult a szerződés megkötésétől az áru átadásáig terjedő időszakban egyoldalúan elállni a szerződéstől, azonban köteles viselni a már teljesített szállítás költségeit és az áruk kiszállításának költségeit. Az áru átvételét követően a vevő elállási lehetőségeit az ÁSZF és a jogszabályok határozzák meg.

2.14 Sem a vevő, sem az eladó nem jogosult a kölcsönös kapcsolatokból származó követelést harmadik személyre átruházni.

2.15 A vevő a megrendelés elküldése előtt jogosult az ÁSZF 2. és 3. pontjai alapján cselekedni.

3. Az áruk vételára, fizetési feltételek, áruszállítás, szállítási feltételek és szállítási költségek

3.1 Áru vételára, fizetési feltételek, áruszállítás

3.1.1 A vevő köteles megfizetni az eladónak az áruért a vételárat és a szállítás árát az eladó által elfogadott megrendelés (megkötött szerződés) szerint. A megrendelés létrehozásakor ezek a tételek is összefoglalva jelennek meg (az áruk árának és a szállítási költség összege). A portálon az áruk ára ÁFA-val együtt kerül feltüntetésre, kivéve, ha kifejezetten szerepel az ÁFA nélküli ár. Az ÁFA alkalmazása a termékértékesítésre és szolgáltatásnyújtásra vonatkozó jogszabályoknak megfelelően történik.

3.1.2 Az áru vételára soha nem tartalmazza a vételár megfizetésének banki díját, az áru szállítási költségét, az utánvét költségét, a vásárolt áruk szállítási költségét az ÁSZF 4. pontja szerint, a kommunikációra szolgáló elektronikus eszközök használatának költségeit. A Vevő köteles ezeket a díjakat és költségeket megfizetni, hacsak az alábbiakban másként nem rendelkezik. Külföldről történő fizetés esetén a vevő, mint a fizetés kifizetője köteles viselni bankja díjait és egyéb díjakat, különös tekintettel a közvetítő bankokra és a kedvezményezett bankjára.

3.1.3 Az áruk árát érintő nyilvánvaló nyomdai vagy egyéb hiba miatt az ár módosulhat az eladó rendszerében, vagy az áruknál a vásárlási portálon. A vevő és az eladó jogosult elállni a rendeléstől, ill. elállni az adásvételi szerződéstől (az áru átvételének időpontjáig), ha a vevőt valamely áru vételárának nyilvánvaló nyomdai vagy egyéb hibája miatti árváltozásról értesítik.

3.1.4 A vételár fizetési módja, az áru szállítási költsége (a fizetési módot a vásárló a vásárlási portálon történő árurendelés 2. lépésében választja ki, és a megrendelésben kerül meghatározásra a költségek számszerűsítésével):

- utánvéttel - a vételár, valamint az utánvét és az áruszállítás költsége az áru megrendelésénél a kosárban szerepel,

3.1.5 A vételár és a szállítási költségek vevő általi megfizetésére vonatkozó banki díjakra a vevő és a vevő bankja közötti szerződés az irányadó. Felhívjuk a vevő figyelmét arra, hogy az áru szállítási költségére vonatkozó információkat egyértelműen feltüntetik az áru megrendelésének folyamatában, és a fuvarozó / szállítási szolgáltatás / szállítási mód megválasztásától függ. Az elektronikus kommunikációs eszközök igénybevételének költségeire a vásárló és internetkapcsolat-szolgáltatója, illetve elektronikus hírközlési szolgáltatója közötti szerződés az irányadó.

3.1.6 Az Eladó a Szlovák Köztársaság vonatkozó jogszabályainak megfelelően számlát állít ki és kézbesít a Vevőnek. A vevő a megrendelés elküldésével hozzájárul ahhoz, hogy a számlát az áruval együtt küldjék meg, vagy elektronikus úton a vevő rendelkezésére bocsássák. A számlát az áruval együtt küldjük és a számla egyben szállítólevél és garancialevél is, kivéve, ha külön garancialevél kerül kézbesítésre. A speciálisan leszállított jótállási jegyet az eladó a vevő kérése alapján az áru vevő részére történő átadásától számított 7 napon belül visszaigazolhatja.

3.1.7 A megkötött szerződéstől való elálláskor a jogszabályoknak és az ÁSZF-nek megfelelő az eljárás. Ha a vételárat a szerződés megkötése előtt kiegyenlítették, és a szerződést nem kötik meg a vevő megrendelésének kézbesítésétől számított 15 napon belül, a vételárat visszaküldik legkésőbb a vevő megrendelésének kézbesítésétől számított 30 napon belül, vagy a a megrendelés elutasításának napjától számított 15 napon belül attól függően, hogy ezen időpontok közül melyik következik be korábban. A vételár visszafizetésre arra a számlára kerül, ahonnan a fizetés érkezett, ill. a felek megállapodása alapján. Kétség esetén az eladó jogosult követelni a vevőtől annak bizonyítását, hogy ő a számla tulajdonosa és/vagy a pénzhez való joga a kifizetett ár visszaküldése előtt. Az eladó köteles a vételárat visszaküldeni a vevőnek. Ha az árut már kiszállították a vevőnek, az eladó a vételárat csak az áru eladóhoz való visszajuttatása után téríti vissza a vevőnek.

3.2 Szállítási feltételek és szállítási költségek

3.2.1 A szállítási idők a különböző terméktípusoknál eltérőek. Az áru kiszállításának vagy átvételének időpontja a megrendelés visszaigazolásakor minden esetben a fogyasztó tudomására kerül. Kivételes esetekben, amikor bizonyos típusú áruk nincsenek raktáron, és nem kaphatók a gyártóktól és importőröktől, a szállítási idő hosszabb lehet. Az eladó az esetek többségében az eladó és a vevő között a jelen ÁSZF szerinti szerződés létrejöttétől számított 14 napon belül átadja az árut a vevőnek. Az eladó az árut a vevőnek az általa a megrendeléskor megadott címre szállítja ki (kizárólag az Európai Unió országainak területén), és kizárólag annak a személynek, aki vevőként szerepel. Az eladó külön előzetes írásbeli hozzájárulása és az eladó által megkívánt okmányok nélkül az áruk szállítása vagy átadása a vevőn kívül más személy részére nem lehetséges. Emiatt elengedhetetlen, hogy a vásárló az áru megrendelésekor helyesen adja meg azonosító adatait, valamint az áru szállításához szükséges adatokat. Az áruk kiszállítása Szlovákia és Csehország területén kívülre, vagy az áru átvételi joga nélkül más személyre nem lehetséges. Az áru átadója jogosult megfelelő módon kideríteni és az átvevő személlyel ellenőrizni, hogy ez a személy a vásárló, és jogosult-e az áru átvételére. Ha a körülmények úgy kívánják, az eladó és a vevő megegyezhetnek a szállítási idő meghosszabbításában vagy azonos minőségben és áron történő kicserélésben.

A Szlovák Köztársaság területén 20.000 Ft (ÁFA nélkül) alatti (60.000 Ft ÁFA nélkül regisztrált kereskedők) rendelések esetén a postaköltség és a csomagolás ára 2.000 Ft ÁFA nélkül. Olyan megrendelés esetén, amelynek ára postaköltség és csomagolás nélkül eléri vagy meghaladja az 20.000 Ft ÁFA nélküli árat, az áru kiszállítása INGYENES.

A futárcég a küldeményt a feladástól számított 24-48 órán belül kézbesíti Önnek.

Lépjen kapcsolatba a panaszügyi osztállyal: herman@herman.sk.

3.2.2 Az áruk vevő részére történő kiszállítása csak a vételár és a leszállított áru szállítási díjának megfizetése esetén lehetséges. Ellenkező esetben az eladó, ill. a fuvarozó/címzett jogosult az árut nem szállítani, és az eladó nem késik az áru kiszállításával. A Vevő köteles az árut a fuvarozótól/szállítótól szabályszerűen átvenni az eladó által elfogadott megrendelés mértékéig. A vevő az áru tulajdonjogát csak az áru vételárának, a szállítási árnak és az áru utólagos átvételének megfizetése után szerzi meg.

3.2.3 Az eladó bizonyos esetekben a megrendelés elfogadása előtt jogosult a vevő által választott áruszállítási módot más, felajánlott szállítási módra változtatni. Ebben az esetben erről a tényről a vevőt írásban tájékoztatják, és javaslatot tesznek a szerződés sorrendjének és feltételeinek módosítására az Art. 2. pontja alapján, és a szállítási költség változásáról értesítik. A szállítási mód megváltoztatása miatti szállítási költségek változása nem írható a vásárló rovására.

3.2.4 Figyelmeztetjük a vevőt, hogy az eladó jogosult az árut több külön szállítással is kiszállítani, feltéve, hogy az ilyen különálló áruszállításokra a megrendelés elfogadásakor érvényes szállítási árat kell alkalmazni (azaz több küldemény esetén csak az egy szállítmány árát).

3.2.5 Az eladó, a fuvarozó cég vagy a futárszolgálat jogosult az áruk kiszállítását e-mailben, sms-ben vagy más alkalmas formában (pl. telefonon) értesíteni a vevőket. A vevő beleegyezik abba, hogy az eladó ezeket az információkat a vevő szállítmányozási/szállítmányozási cégének vagy futárának adja át. A vásárló köteles a meghirdetett áruszállítás időpontjában az általa megadott címen elérhető lenni.

3.2.6 Az áru átvételekor a vevő köteles a fuvarozónak személyazonosságát érvényes személyazonosító okmányokkal (személyi igazolvány vagy útlevél) igazolni. Ezekből az okmányokból egyértelműen ki kell tűnnie a vásárló személyének és az áru átvételi jogának. Ellenkező esetben az árut az eladónak/fuvarozónak nem kell átadnia.

3.2.7 Abban az esetben, ha a vevő az áru átvételét indokolatlanul megtagadja, vagy ismételten jogosultság nélkül veszi át, az eladó jogosult vele szemben az ezzel kapcsolatban felmerült összes költséget követelni.

3.2.8 Az eladó jogosult egyoldalúan és saját belátása szerint belsőleg meghatározni a megrendelés értékét, amelyért a vevő a továbbiakban nem fizeti az áruszállítás árát. A szállítási ár vásárló általi megfizetésének vagy elmulasztásának ténye a www.herman.sk weboldalon található megrendelésben jelenik meg. Az eladó jogosult a megrendelés (megkötött szerződés) értékét egyoldalúan módosítani, módosítani, amelyben a vevő a szállítási díjat nem fizeti, anélkül, hogy a jelen ÁSZF-ben változást jelezni kellene. A megkötött szerződéseket ez a változás nem érinti.

3.2.9 Az áru átvételekor a vevő köteles ellenőrizni a csomagolás sértetlenségét és a kiszállítás teljességét, különös tekintettel a szállítócsomagok (csomagok/szállítmányok) számát. A szállítással és az áruval kapcsolatban észlelt nyilvánvaló hibák esetén a vevő köteles haladéktalanul, de legkésőbb 12 órán belül értesíteni a fuvarozót és az eladót. A vevő köteles a fuvarokmányon feltüntetni a küldemény minden nyilvánvaló sérülését és a csomagolás sérülését. Ha a szállítócsomagot az eredeti ragasztószalaggal látták el, amely sérült vagy a csomagolócsomagon egyéb sérülés, vagy a küldemény jogosulatlan felnyitásakor a küldeményt találják, a vevő köteles a szállítmányt a fuvarozótól/feladótól nem átvenni. A vevő az átvételi jegyzőkönyv aláírásával igazolja, hogy a küldeményt sértetlenül átvette. Ha a vevő nem tiltakozik az áru kiszállításának meghiúsulása és az áruval együtt szállított okmányok kézbesítésének elmaradása ellen a kézbesítéstől számított 12 órán belül, a visszaigazolt szállító- és szállítólevelek alapján feltételezhető, hogy az árut a vevő megkapta, kivéve, ha bizonyított az ellenkezője.

3.2.10 A vevő e-mailben vagy más megfelelő módon értesíti az eladót az áru sérüléséről. Az áru átvételekor észlelhető mechanikai sérülésekről szóló további bejelentéseket nem tudjuk figyelembe venni és nem fogadjuk el.

3.2.11 Az Eladó haladéktalanul tájékoztatja a Vevőt az áru szállításának lehetetlenségéről, valamint vis maior vagy olyan okból, amelyekért az Eladó vagy a szállító/szállító nem felelős. Ebben az esetben az eladó helyettesítő teljesítést ajánl fel, illetve biztosít a fogyasztónak, és az ÁSZF és a jogszabályok szerint jár el.

4. Jótállási és reklamációs feltételek, reklamációs eljárás

4.1 A jelen pont rendelkezései nem vonatkoznak arra a vásárlóra, aki üzleti célból vásárol árut, és nem magánszemélyek személyes fogyasztása céljából. Az áru hibáiért való felelősségre ebben az esetben a 422. és azt követő §-ok rendelkezései az irányadók a . Kereskedelmi törvénykönyvben. Az eladó a fogyasztói panaszokat a Szlovák Köztársaság jogszabályai, így különösen a 1. sz. 250/2007 törvény és módosításai szerint a Szlovák Köztársaság Polgári Törvénykönyve és a hatályos jogszabályok alapján bírálják el.

4.2 Minden polgári jogi jogviszony alapján vásárolt áru esetében a jótállási idő a Szlovák Köztársaság jogszabályai szerint szabványos 24 hónap, kivéve, ha a Szlovák Köztársaság jogszabályai ennél rövidebb időtartamot írnak elő bizonyos típusú áruknál.

4.3 A jótállás időtartama a Szlovák Köztársaság jogszabályaiból következik. A jótállás nem terjed ki azokra a hibákra és károkra, amelyek a következők: normál elhasználódás, a vevő vagy harmadik személynek az áru vevő általi átvétele utáni, szakszerűtlen cselekmény, gondatlan kezelés, túlzott terhelés, mechanikai sérülés vagy kopás, nem rendeltetésszerű használat , a használati, karbantartási vagy tárolási szabályok be nem tartása, természeti katasztrófák, szakszerűtlen vagy helytelen összeszerelés vagy beszerelés vagy tárolás, a rendszeres karbantartási és szervizellenőrzések elmulasztása.

4.4 A vevő akkor is elveszti a szavatosságot, ha az áruról eltávolítják a pecsétet, vagy ha az árut meghamisítják.

4.5 A vevő reklamációt az áru egyéb szükséges dokumentumokkal (különösen a vásárlást igazoló okmányokkal) együtt a Herman Slovakia Production s.r.o. központi reklamációs osztályán nyújthat be. Cím: Herman Slovakia Production s.r.o. Mokrá Lúka 226, 050 01 Revúca.

4.6 A Vevő köteles csatolni az áru vásárlását igazoló dokumentum olvasható eredeti vagy másolati példányát, valamint részletes leírást adni a hibáról és a hiba külső megjelenési módjáról. Az árut tiszta állapotban és az áruhoz mellékelt tartozékokkal együtt kell szállítani.

4.7 Az eladó reklamáció esetén visszaigazolást ad ki a fogyasztónak. Ha a reklamáció távközlés útján történik, az eladó legkésőbb a reklamációról szóló visszaigazolást a reklamáció igazolásával együtt eljuttatja a fogyasztóhoz. A reklamáció visszaigazolását nem kell kézbesíteni, ha a fogyasztónak lehetősége van az igényét más módon igazolni. A reklamáció elbírálása az áru bemutatása nélkül nem lehetséges.

4.8 Ha a hiba kijavítható, a vevőnek joga van annak térítésmentes, kellő időben és szabályszerű kijavítására. Az eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül kijavítani. A hiba elhárítása helyett a vevő kérheti az áru cseréjét, vagy ha a hiba csak a termék egy részét érinti, akkor az alkatrész cseréjét, ha az eladót nem terheli aránytalan költség az áru ára, ill. a hiba súlyossága. A hiba elhárítása helyett az eladó mindig kicserélheti a hibás terméket egy hibátlanra, ha ez nem okoz komoly nehézséget a vevőnek. Olyan hiba esetén, amely nem orvosolható, és amely megakadályozza a dolog rendeltetésszerű, hiba nélküli használatát, a vevőnek joga van a dolgot kicserélni, vagy elállni a szerződéstől. Ugyanezek a jogok illetik meg a vásárlót orvosolható hiba esetén, de abban az esetben, ha a vevő a hiba kijavítás utáni megismétlődése vagy nagyobb számú hiba miatt nem tudja rendeltetésszerűen használni a terméket. Egyéb javíthatatlan hiba esetén a vevő a termék árából ésszerű árengedményre jogosult.

4.9 Az Eladó a panasz kezeléséről legkésőbb a panasz keltétől számított 30 napon belül okiratot állít ki a fogyasztóvédelmi törvénynek és a jogszabályoknak megfelelően. Vevő tudomásul veszi és elfogadja, hogy a reklamáció igazolását és a reklamáció kezelését a jogszabályoknak megfelelően kézbesíti a Vevő részére. A reklamációs eljárás lejárta után, valamint a vevő kérésére a vevő köteles a reklamált árut 15 napon belül átvenni az eladótól, ha a reklamációt javítással, engedménnyel, árucserével (új áruk) vagy a panasz elutasítása.

4.10 Ha a Vevő a reklamáció feldolgozását követő 30 napon belül sem veszi át a terméket, vagy az áru ismételt átadásától számított 30 napon belül sem veszi át a Vevőnek, vagy az Eladónak a reklamációs eljárás lezárását követően a Vevő által megadott elérhetőségre küldött felhívását követően ugyanezen időtartamon belül sem veszi át a terméket, az Eladó a törvénynek megfelelően jogosult a Vevőtől a tárolás minden egyes napjára 100 Ft megfizetését követelni.

5. A megrendelt áru visszaküldése - a szerződéstől való elállás

5.1. Az Eladó jogosult elállni az adásvételi szerződéstől a készlet eladása, az áru elérhetetlensége miatt, vagy ha az adásvételi szerződésben vállalt áru gyártója, importőre vagy beszállítója beszüntette a gyártást, vagy olyan jelentős változásokat hajtott végre, amelyek lehetetlenné tették az Eladó adásvételi szerződésből eredő kötelezettségeinek teljesítését, vagy vis maior miatt, vagy ha még a tőle elvárható erőfeszítések megtétele után sem tudja az árut a jelen ÁSZF-ben meghatározott határidőn belül vagy a webáruházban megadott áron a Vevőnek leszállítani. Az Eladó köteles erről a tényről haladéktalanul tájékoztatni a Vevőt, és az elállásról szóló értesítéstől számított 15 napon belül a Vevő által megadott számlára történő átutalással visszafizetni az adásvételi szerződésben meghatározott árukra már kifizetett foglalót.

5.2. A vevőnek joga van indoklás nélkül elállni az adásvételi szerződéstől a 102/2014. sz. törvényben meghatározott feltételek mellett a távollevők között kötött szerződés vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján történő termékértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás során a fogyasztóvédelemről, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről (a továbbiakban: az áruk adásvétel során nyújtott fogyasztóvédelemről szóló törvény) az áru átvételétől számított 14 napon belül. A vevőnek jogában áll az árut ezen időszakon belül kicsomagolni és kipróbálni, hasonlóan a klasszikus "szaküzletben" történő vásárlásnál megszokott módon. A kipróbálás azonban nem azt jelenti, hogy elkezdi használni az árut, majd visszaküldi az eladónak. Az árut akkor kell a Vevő által átvettnek tekinteni, amikor a Vevő vagy a Vevő által kijelölt harmadik személy, a fuvarozó kivételével, a megrendelt áru minden részét átvette, vagy ha

a) a Vevő által egy megrendelésben megrendelt árukat külön-külön szállítják, az utoljára leszállított áruk átvételekor, vagy ha

b) több részből vagy darabból álló árut szállítanak, az utolsó rész vagy darab átvételekor, vagy ha

c) a termékeket meghatározott időszak alatt ismételten szállítják, az első szállított termék átvételekor.

5.3. A megrendelés Eladónak történő elküldésével a Vevő megerősíti, hogy az Eladó időben és megfelelően eleget tett a fogyasztóvédelemről szóló törvény. § 3. szakaszának (1) bekezdése szerinti tájékoztatási kötelezettségének.

5.4. A Vevő az Eladóval kötött szerződéstől való elállási jogát papíron vagy más tartós adathordozón rögzített formában, illetve az Eladó postacímére, nevezetesen a Herman Slovakia Productions.r.o., Mokrá Lúka 226, 05001 Revúca, Szlovák Köztársaság postacímére küldött elállási nyilatkozat útján gyakorolhatja.

5.5. Az adásvételi szerződéstől való elállásnak a jelen általános szerződési feltételek előző pontja szerinti elállási nyilatkozat útján kell tartalmaznia az ott előírt adatokat, különösen az áru pontos specifikációját, a megrendelés időpontját, a fogyasztó(k) nevét és vezetéknevét, a fogyasztó(k) címét, a fogyasztó(k) aláírását, a már átvett teljesítés eladó általi visszaküldésének módját, különösen a számlaszámot és/vagy a postai címet, a dátumot. Az adásvételi szerződéstől való elállással a vevő köteles az árut a tartozékokkal együtt, beleértve a dokumentációt, használati utasítást, jótállási jegyet, fizetési bizonylatot stb. és az eredeti csomagolásban az eladónak átadni, a Herman Slovakia Productions.r.o., Mokrá Lúka 226, 05001 Revúca, Szlovák Köztársaság címére küldve vagy hozva. Javasoljuk az áruk biztosítását. Az Eladó az utánvétet nem fogadja el.

5.6. Ha a vevő eláll a szerződéstől, a szerződéshez kapcsolódó minden további szerződés, amelytől a vevő elállt, szintén eleve megszűnik.

5.7. A vevő az elállási határidő lejárta előtt is elállhat a szerződéstől, amelynek tárgya az áru leszállítása. Az elállási határidő megmarad, ha a vevő az elállási határidő lejárta előtt értesítést küld az elállási jog gyakorlásáról.

5.8. A szerződéstől való elálláskor az Eladó visszatéríti a Vevőnek azokat a kifizetéseket, amelyeket a Vevő bizonyíthatóan a szerződés megkötésével kapcsolatban fizetett, azaz a vételárat. Az Eladó azonban nem köteles a Vevőnek a többletköltségeket megfizetni, ha a Vevő az Eladó által kínált legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott. A többletköltség a Vevő által választott szállítási költség és az Eladó által felkínált legolcsóbb szokásos szállítási mód költsége közötti különbség. A kifizetéseket a Vevőnek az attól a naptól számított 14 napon belül visszatérítik, amikor az Eladó megkapta a Vevőnek az adásvételi szerződéstől való elállásról szóló értesítését. A kifizetés ugyanazon a fizetési módszeren történik, amelyet a Vevő az Eladónak történő fizetésre használt, kivéve, ha a Vevő az elállási nyilatkozaton más fizetési módot jelölt meg, minden további költség felszámítása nélkül.

5.9. A megvásárolt áru ellenértékét az Eladó ezért csak akkor fizeti ki a Vevőnek, ha a visszaküldött árut a jelen Általános Szerződési Feltételek 5.5. pontjában megadott címre visszaszállították, vagy ha az áru visszaküldését igazoló dokumentumot bemutatták, attól függően, hogy melyik a korábbi időpont.

5.10. Abban az esetben, ha a vevő a jelen általános szerződési feltételek 5.2. pontja értelmében eláll a szerződéstől, és használt, sérült vagy hiányos árut ad át az eladónak, vagy a szóban forgó áru értéke az árunak az áru tulajdonságainak és működőképességének megállapításához szükséges kezelését meghaladó kezelés következtében csökken, az eladó jogosult a vevővel szemben az áru javításának és az áru eredeti állapotának helyreállítása értékének megfelelő összegű kártérítésre, vagy az ügyvéd jogosult a fogyasztótól az áru értékcsökkenésének megtérítését követelni.

5.11. A vásárló köteles az árut a tartozékokkal együtt, ideértve a dokumentációt, használati utasítást, jótállási jegyet, fizetési bizonylatot stb., visszaküldeni vagy átadni, legkésőbb a szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül. és az eredeti csomagolásban.

5.12. A szerződéstől való elállás esetén a vevő viseli az áru visszaszállításának közvetlen költségeit az eladónak vagy az eladó által az áru átvételére felhatalmazott személynek. Az áruk visszaküldésének közvetlen költségei ésszerűen nem kalkulálhatók előre. A rendelkezésre álló információk szerint a becsült költség 1600 Ft ÁFA és 60.000 Ft ÁFA között van, az áru méretétől és súlyától, a visszaküldés távolságától és a vevő által választott fuvarozó által alkalmazott áraktól függően.

5.13. A vevőt a szerződéstől való elálláskor terheli az áru visszaküldésének közvetlen költsége is, amely jellegéből adódóan postai úton nem küldhető vissza. Az áru visszaküldésével járó közvetlen költségek előre nem kalkulálhatók megfelelően. A rendelkezésre álló információk szerint ezeknek a költségeknek a becslése várható az áru méretétől, súlyától, az áru visszaküldésének távolságától és attól függően, hogy a vevő által kiválasztott szállító milyen árakon nyújtja szolgáltatásait . Ez a tétel 1600 Ft ÁFA tól 60.000 Ft ÁFA -ig, terjedhet.

5.14. Abban az esetben, ha a Vevő nem teljesíti a jelen Általános Szerződési Feltételek 5.4. és 5.5. pontjában meghatározott kötelezettségek bármelyikét, az adásvételi szerződéstől való elállás nem érvényes és nem hatályos, és az Eladó nem köteles a jelen Általános Szerződési Feltételek 5.8. pontja szerinti összes bizonyítható kifizetést visszatéríteni a Vevőnek, valamint jogosult az áruk Vevő részére történő visszaküldésével kapcsolatos költségek megtérítésére.

Válassza ki a saját országát
Válassza ki a országot, ahová a rendelés kézbesítését szeretné